İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 01860304 Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar 2+0+0 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Ders; çocukluk dönemi müfredatlarının ve yaklaşımların sistematik olarak kavranması, ülkemiz koşullarına ne kadar uygun olup olmadığının analizinin yapılması, ve çocukların yaş, gelişimsel durum, çevre koşulları gibi özellikleri dikkate alarak, bu yaklaşımların pratik olarak uygulama becerilerine sahip olma tutumlarını kazandırmaktadır.
İçeriği : Çocukluk döneminde müfradatın tanımlanması, felsefesi, gelişimsel uygunluğu, müfredattan uygulamaya geçiş, Maria Montessori, Sylvia Aston Warner,Caroline Pratt, Costance Kamii ve Rheta Devries gibi eğitimsel görüşler ile aynı zamanda Head start, Bank Street, High scope, Waldorf gibi yaklaşımlar,müfredatın değerlendirilmesi
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Doç. Dr. Emine Gülriz Akaroğlu
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA.
Ders Notları : Roopraninre, J., Johnson, J. (2018). Approaches to Early Childhood Education and Postdevelopmental Approaches to Childhood. JWG Press.
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Ödevler 10 5 50
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü AKTS: 3 80
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının tanınması
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Müfredatın tanımlanması, çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi
2 Çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi
3 Kaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar
4 Müfredattan uygulamaya geçiş
5 Eğitimsel Görüşler- Maria Montessori
6 Eğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner
7 Eğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries
8 Ara sınav
9 Eğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street
10 Eğitimsel Yaklaşımlar- High scope
11 Eğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf
12 Müfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı
13 Bu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma.
14 Tüm yaklaşımlarla ilgili genel yorumlar
15 Final sınavı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
Tüm 555555555555555
Ö1 555555555555555
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek