Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 3 01830204 Fiziksel Ve Motor Gelişimi Ve Desteklenmesi 3+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu dersin amacı; çocukların fiziksel ve motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak İçeriği : 1. Hafta Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi2. Hafta 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri3. Hafta Motor Gelişim Kuramsal model4. Hafta Motor Gelişimi etkileyen faktörler5. Hafta Refleksler ve ilkel Hareket becerileri6. Hafta Ara sınav7. Hafta Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama8. Hafta Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama9. Hafta Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama10. Hafta Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama11. Hafta Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama12. Hafta Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama13. Hafta Özelleşmiş Hareket becerileri14. Hafta Algısal motor gelişim ve motor beceri15. Hafta Motor gelişim değerlendirme araçları16. Hafta Genel Sınav Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Doç. Dr. Hatice YALÇIN Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Dilara SEVİMAY ÖZER, Abdurrahman AKTOP (2014) Motor Gelişimi Anlamak. Nobel akademik Yayıncılık. Ders Notları : Konuyla ilgili hazırlanan tezler ve kitaplardan, ders notları oluşturulmuştur Ders Notları : Boz, M. (2016) Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitimi; Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi,Hedef Yay. Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Ödevler 14 3 42 Ara Sınavlar 1 1 1 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1 Toplam İş Yükü AKTS: 3 86 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Öğrenciler, çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir Ders Konuları Hafta Konu 1 Ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi 2 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri 3 Motor Gelişim Kuramsal model 4 Motor Gelişimi etkileyen faktörler 5 Refleksler ve ilkel Hareket becerileri 6 Refleksler ve Hareket Becerileri 7 Ara Sınav 8 Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama 9 Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama 10 Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama 11 Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama 12 Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama 13 Özelleşmiş Hareket Becerileri 14 Motor gelişim değerlendirme araçları 15 Final sınavı Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 Tüm Ö1 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek