İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
4 01840207 Hasta Çocuklar Ve Desteklenmesi 2+0+0 2 2
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Derste; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukların hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırarak oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır.
İçeriği : Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim, hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama, hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları hakkında bilgi sağlanacaktır. Edinilen bilgileri uygulama imkânı sağlamak amacıyla öğrenciler bir hafta gözlem ve görüşme, üç hafta uygulama olmak üzere hastanelerin çocuk servislerinde oyun ve eğitim faaliyetlerini yürüteceklerdir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Figen Türk Düdükcü
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Rudolf, M., Levene,, M. (2017). Pediatric and Child Health. Second Edition. Blackwell Publishing.
Ders Notları : Konuyla ilgili hazırlanmış olan tezler, makaleler ve kitaplar kullanılmaktadır.
Ders Notları : Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul. Er, M. (2006). Çocuk, hastalık, anne-babalar ve kardeşler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49(2), 155-168. Beytut, D. Ş., Bolışık, B., Solak, U., & Seyfioğlu, U. (2009). Çocuklarda hastaneye yatma etkilerinin projektif yöntem olan resim çizme yoluyla incelenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Ödevler 10 2 20
Toplam İş Yükü AKTS: 2 48
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Hastanede yatan çocukların gelişim alanlarını takip edebilmek
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Hastane ve çocuk
2 Hastalıklara karşı çocukların yaş gruplarına göre verdikleri tepkiler
3 Kronik hastalıklar ve çocukların verdikleri tepkiler
4 Hastane personeliyle hasta çocuğun etkileşimi
5 Hasta çocuğun ebeveynleri, kardeşleri ve çevresiyle etkileşimi
6 Hastanede çocukların tedavisiyle, çocuğun gelişimi arasındaki ilişki.
7 Hastanede çocukların tedavisiyle, çocuğun gelişimi arasındaki ilişki.
8 Ara sınav
9 Hastanede yatan çocuklara yönelik, çocuk gelişimcilerin rol ve sorumlulukları
10 Hastanede yatan çocuklara yönelik, çocuk gelişimcilerin rol ve sorumlulukları
11 Hastanede yatan çocuklara yönelik yurt içinde ve yurt dışında yapılan projeler
12 Hastane okulları
13 Hastanelerde yatan ve ayakta tedavi gören çocuklara yönelik uygulama örnekleri
14 Hastanelerde yatan ve ayakta tedavi gören çocuklara yönelik uygulama örnekleri
15 Final sınavı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
Tüm 555555555555555
Ö1 555555555555555
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek