İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
2 01820109 Çocuğu Tanıma Teknikleri 2+0+0 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı, okul öncesi dönem çocuğunu her yönüyle tanımaya çalışarak eğitimi için gereken etkinliklerin aksamaması için gerekli değerlendirme yöntemleri ve kullanımları hakkında bilgilenmelerini sağlamaktır. Ayrıca okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ve değerlendirme araçlarının analizi ve yorumlanması hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır
İçeriği : Çocukları tanımanın amacı ve önemi, çocukları tanıma sürecinde göz önünde bulundurulması gerekli temel ilkeler, çocukları tanıma ve değerlendirme ile ilgili süreçler, çocukları tanıma ve değerlendirme teknikleri ve yöntemleri
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Doç. Dr. Emine Gülriz AKAROĞLU
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Classroom assessment: Principles And Practice For Effective Standards-Based Instruction. Boston, MA: Pearson/ Allyn & Bacon. Shepard, L., Kagan, S., L. and Wurtz, E., (1998).
Assessment in early childhood education. Upper Saddle River, NJ: Merrill Prentice-Hall. Wright, R.J. (2010).
Tanaydı, Z. ve Ö. Demiral. (1990) Çocukları Tanıma Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: G.Ü. Mesleki Eğitim Fakültesi Yayınları
Early Childhood Assessment: Why?, What? And How?, Washington, DC: National Academies Press. Wortham, S. C. (2001).
Ders Notları : Allen, K.E., Cowdery, G.E. (2009). The Exceptional Child: Inclusion in Early Childhood Education (6th Edition). Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning., Özgüven, İ. (1992) Görüşme İlke ve Teknikleri. Ankara: Odak Ofset Matbaacılık.
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 5 1 5
Sunum/Seminer Hazırlama 5 1 5
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü AKTS: 3 82
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini (bilişsel, dil) açıklar;
2 Farklı okul öncesi dönem öğrenme yaklaşımları ile değerlendirmeyi ilişkilendirir. Gerekli durumlarda okul öncesi dönem çocuklarını değerlendirme araçlarını kullanarak değerlendirir. Değerlendirme sonuçlarını raporlaştırır.
3 Öğrenciler değerlendirilen alanları yorumlar ve sonuçları çocuğun öğrenme ve gelişimini desteklemek amacıyla kullanılabilmesi için plan yapar
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Çocukları tanımanın amacı, önemi ve gerekliliği
2 Çocukları tanıma sürecindeki temel ilkeler
3 Farklı öğrenme yaklaşımlarına göre değerlendirme
4 Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler: Gözlem tekniği Gözlem yapılırken dikkat edilecek noktalar
5 Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları
6 Gözlemsel teknikler: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Kontrol Listeleri, Oran Skalaları
7 vize
8 Görüşme tekniği
9 Çocuklara yönelik anket tekniği - Arzu listeleri
10 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi
11 Çocukları tanımaya yönelik testler Örneğin; Aile Çiz Testi gibi. Resim analizi
12 Standart Testler
13 Çocuğu tanıma ve değerlendirmede ailenin yeri ve rolü
14 Final Sınavı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15
Tüm 44
Ö1
Ö2
Ö3
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek