Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 6 01860304 Çocuk Gelişiminde Yaklaşımlar 2+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Ders; çocukluk dönemi müfredatlarının ve yaklaşımların sistematik olarak kavranması, ülkemiz koşullarına ne kadar uygun olup olmadığının analizinin yapılması, ve çocukların yaş, gelişimsel durum, çevre koşulları gibi özellikleri dikkate alarak, bu yaklaşımların pratik olarak uygulama becerilerine sahip olma tutumlarını kazandırmaktadır. İçeriği : Çocukluk döneminde müfradatın tanımlanması, felsefesi, gelişimsel uygunluğu, müfredattan uygulamaya geçiş, Maria Montessori, Sylvia Aston Warner,Caroline Pratt, Costance Kamii ve Rheta Devries gibi eğitimsel görüşler ile aynı zamanda Head start, Bank Street, High scope, Waldorf gibi yaklaşımlar,müfredatın değerlendirilmesi Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Doç. Dr. Emine Gülriz Akaroğlu Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA. Ders Notları : Roopraninre, J., Johnson, J. (2018). Approaches to Early Childhood Education and Postdevelopmental Approaches to Childhood. JWG Press. Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Ödevler 10 5 50 Ara Sınavlar 1 1 1 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1 Toplam İş Yükü AKTS: 3 80 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının tanınması Ders Konuları Hafta Konu 1 Müfredatın tanımlanması, çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi 2 Çocukluk döneminde eğitim yaklaşımlarının felsefesi 3 Kaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar 4 Müfredattan uygulamaya geçiş 5 Eğitimsel Görüşler- Maria Montessori 6 Eğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner 7 Eğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries 8 Ara sınav 9 Eğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street 10 Eğitimsel Yaklaşımlar- High scope 11 Eğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf 12 Müfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı 13 Bu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma. 14 Tüm yaklaşımlarla ilgili genel yorumlar 15 Final sınavı Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 Tüm 555555555555555 Ö1 555555555555555 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek