Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 4 01840207 Hasta Çocuklar Ve Desteklenmesi 2+0+0 2 2 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Derste; okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının çalışma alanlarından biri olan hastane ortamını tanıtmak, çocukların hastane ortamına alışma sürecini kolaylaştırarak oyun ve eğitim faaliyetlerini yürütebilecek yeterliliklere sahip olmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. İçeriği : Hastanede yatan çocukları yaş gruplarına göre gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, ruhsal durumları, hastane personeli, çocuk ve aile arasındaki etkileşim, hastaneye hazırlayıcı eğitim, teşhis, tedavi ve ameliyata hazırlama, hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planı hazırlama ve uygulama, hastane okulları ile ölümcül hastalığı olan çocuklar, aileleri ve personel arasındaki etkileşim konuları hakkında bilgi sağlanacaktır. Edinilen bilgileri uygulama imkânı sağlamak amacıyla öğrenciler bir hafta gözlem ve görüşme, üç hafta uygulama olmak üzere hastanelerin çocuk servislerinde oyun ve eğitim faaliyetlerini yürüteceklerdir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Figen Türk Düdükcü Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Rudolf, M., Levene,, M. (2017). Pediatric and Child Health. Second Edition. Blackwell Publishing. Ders Notları : Konuyla ilgili hazırlanmış olan tezler, makaleler ve kitaplar kullanılmaktadır. Ders Notları : Baykoç, Necate (2006). Hastanede Çocuk ve Genç. Gazi Kitabevi. Santrock, J. W. (2015). Yaşam boyu gelişim: gelişim psikolojisi: Life-span development. Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul. Er, M. (2006). Çocuk, hastalık, anne-babalar ve kardeşler. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Dergisi, 49(2), 155-168. Beytut, D. Ş., Bolışık, B., Solak, U., & Seyfioğlu, U. (2009). Çocuklarda hastaneye yatma etkilerinin projektif yöntem olan resim çizme yoluyla incelenmesi. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim Ders Yapısı Alan Bilgisi %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Ödevler 10 2 20 Toplam İş Yükü AKTS: 2 48 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Hastanede yatan çocukların gelişim alanlarını takip edebilmek Ders Konuları Hafta Konu 1 Hastane ve çocuk 2 Hastalıklara karşı çocukların yaş gruplarına göre verdikleri tepkiler 3 Kronik hastalıklar ve çocukların verdikleri tepkiler 4 Hastane personeliyle hasta çocuğun etkileşimi 5 Hasta çocuğun ebeveynleri, kardeşleri ve çevresiyle etkileşimi 6 Hastanede çocukların tedavisiyle, çocuğun gelişimi arasındaki ilişki. 7 Hastanede çocukların tedavisiyle, çocuğun gelişimi arasındaki ilişki. 8 Ara sınav 9 Hastanede yatan çocuklara yönelik, çocuk gelişimcilerin rol ve sorumlulukları 10 Hastanede yatan çocuklara yönelik, çocuk gelişimcilerin rol ve sorumlulukları 11 Hastanede yatan çocuklara yönelik yurt içinde ve yurt dışında yapılan projeler 12 Hastane okulları 13 Hastanelerde yatan ve ayakta tedavi gören çocuklara yönelik uygulama örnekleri 14 Hastanelerde yatan ve ayakta tedavi gören çocuklara yönelik uygulama örnekleri 15 Final sınavı Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 Tüm 555555555555555 Ö1 555555555555555 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek