Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 2 99900013 Yabancı Dil (İngilizce) II 2+0+0 2 2 Dersin Detayları Dili : İngilizce Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : İngilizce diline ait gramer kurallarının öğrenilmesi, uygulanılması ve dil yapısı ile ilgili bilgi sahibi olunması, bu dilde okuma, yazma, dinleme ve konuşma yetenekleri oluşturulması ve geliştirilmesidir. İçeriği : Temel seviyede dilbilgisi; konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerileri ile kelime bilgisi Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğr.Gör. İsmail Pişer Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Speak Out Elementary (Second Edition) Ders Notları : Speak Out Elementary (Second Edition) Ders Yapısı Matematik ve Temel Bilimler %0 Mühendislik Bilimleri %0 Mühendislik Tasarımı %0 Sosyal Bilimler %100 Eğitim Bilimleri %0 Fen Bilimleri %0 Sağlık Bilimleri %0 Alan Bilgisi %0 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Ödev 1 %10 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %50 Toplam 3 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 1 6 6 Ara Sınavlar 1 6 6 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8 Toplam İş Yükü AKTS: 2 90 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Öğrenciler çok kültürlülük bağlamında yürütülecek alıştırmalar, metinler ve diyaloglar sayesinde hedef dilde başlangıç seviyesinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilecekler. 2 Küresel dünyanın farklılıkları konusunda bilgi edinecekler. 3 Öğrenciler hedef dilde kendilerini ifade edebilecek derecede dil bilgisine sahip olabilecekler. 4 Öğrenciler gerekli okuma stratejilerini öğrenerek hedef dildeki okuma parçalarında kullanabilecekler. Ders Konuları Hafta Konu 1 ÜNİTE 6, Geçmiş zaman hakkında konuşma, BE fiilinin geçmiş zaman formunun verilmesi. Tarih ve zaman ifadelerinin kullanımı. Geçmiş zamanın düzenli fiiller ile kullanılması. Hayat hikayelerinin geçmiş zaman kullanılarak anlatılması. 2 ÜNİTE 7, Tatiller, karşılaştırma yapma ve üstünlük derecelerini belirtme, ulaşımla ilgili sıfatlar ve yer bildiren kelimeler. Asya etrafında bisiklet ile turlama ile ilgili makalenin okunması. 3 Ünite 7, Tatiller, Yön tarif etme, yerler, cümle vurgusu, Liverpool hakkında okuma yapma. 4 Ünite 8, Şimdiki zaman konusunun anlatılması. Fiiller ile edatların ve edatlar ile artikellerin kullanımı. İnsanların sosyal medyada kullandıkları dil hakkında bir araştırma okuma. 5 ÜNİTE 8, Geniş zaman ve şimdiki zaman kullanımlarının ve farklarının verilmesi. Fiziksel görünüşler ve filmler hakkında konuşma. 6 Genel bir tekrar yapılması. 7 Ara sınav 8 Ünite 9, Ulaşım, "Can/cannot", "have to/don't have to" kullanımlarının verilmesi. İlgili sıfatların sunulması. Mexico City hakkında makalenin okunması. 9 Ünite 9, Ulaşım. A/an/the kullanımlarının verilmesi. Ulaşımda kullanılan kelime öbeklerinin, özür dileme ve mazeret bildirme kalıplarının aktarılması. Farklı yerlere ulaşım ile ilgili okuma yapılması. 10 UNİTE 10, Planlar, "be going to/will/might/would like to" kullanımlarının verilmesi. Öneride bulunma ifadeleri ve "get" ile birlikte kullanılan söz öbeklerinin sunulması. 11 Ünite 11, Sağlık. "Should" ve "shouldn't" kullanımları. Belirli zarfların ve hareket bildiren fiillerin verilmesi. Yardım teklifi etmeyi öğretme. 12 Ünite 12, Deneyimler. "Present perfect" konusunun "past simple" ile birlikte verilmesi. Deneyimler hakkında konuşma. Telefonda konuşurken kullanılan ifadeler. 13 Tekrar haftası 14 Final sınavı Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15 Tüm 34 Ö1 33 Ö2 33 Ö3 33 Ö4 33 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek