İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
3 02230008 Ebelikte Eğitim ve Danışmanlık Becerileri 2+0+2 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Ebelik
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Öğrencilerin sağlık alanında danışmanlık rollerini ve eğitim becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanır.
İçeriği : Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın önemi, sağlık ve eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitim türleri, eğitim materyalleri, eğitimin ilkeleri ve amacı, yetişkin eğitimi konularını içermektedir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğr.Gör. Öğr. Gör. Büşra DURAN
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Çaylan, P., Semiha, A. (2020). Sağlık Bilimlerinde Eğitim, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi: Ankara.
Şahin, M., Sağlam, N. (2015). Danışmanlık Becerileri, 1. Baskı, Nobel Akademik Yayınevi: Ankara.
Ders Notları : Şahin, M., Sağlam, N. (2015). Danışmanlık Becerileri, 1. Baskı, Nobel Akademik Yayınevi: Ankara.
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %60
Alan Bilgisi %40
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %20
Ödev 1 %20
Uygulama 1 %20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %40
Toplam 4 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 1 8 8
Ara Sınavlar 1 8 8
Laboratuvar 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü AKTS: 4 116
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Ebelikte eğitim ilkelerini bilir.
2 Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir.
3 Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın temel ilkeleri
2 Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi)
3 Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi)
4 Sağlık eğitim ve danışmanlık becerileri (insan-insana ilişki, insan-insana ilişkinin evreleri, etkin dinleme, saygı/kabul tutumları)
5 Ebelikte klinik ve beceri eğitimi (yeterliliğe dayalı eğitim)
6 Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenenle ilgili faktörler)
7 Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenme yöntemi ve malzemesi ile ilgili faktörler)
8 Ara Sınav
9 Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler
10 Etkili sunum teknikleri
11 Uygun öğrenme ortamı için yapılması gereken hazırlıklar
12 Yetişkin ve çocukta sağlık eğitimi (özel noktalar)
13 Terapötik beceriler
14 Küme tartışması modeli, seminer, konferans, beyin fırtınası, sempozyum, münazara, rol oynama, demonstrasyon
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13
Tüm 33333333
Ö1 33333333
Ö2 33333333
Ö3 33333333
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek