Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 3 02230008 Ebelikte Eğitim ve Danışmanlık Becerileri 2+0+2 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Ebelik Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Öğrencilerin sağlık alanında danışmanlık rollerini ve eğitim becerilerini geliştirmek amacıyla gerekli bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanır. İçeriği : Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın önemi, sağlık ve eğitim ile ilgili temel kavramlar, eğitim türleri, eğitim materyalleri, eğitimin ilkeleri ve amacı, yetişkin eğitimi konularını içermektedir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğr.Gör. Öğr. Gör. Büşra DURAN Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Çaylan, P., Semiha, A. (2020). Sağlık Bilimlerinde Eğitim, 1. Baskı, İstanbul Tıp Kitabevi: Ankara.Şahin, M., Sağlam, N. (2015). Danışmanlık Becerileri, 1. Baskı, Nobel Akademik Yayınevi: Ankara. Ders Notları : Şahin, M., Sağlam, N. (2015). Danışmanlık Becerileri, 1. Baskı, Nobel Akademik Yayınevi: Ankara. Ders Yapısı Matematik ve Temel Bilimler %0 Eğitim Bilimleri %60 Alan Bilgisi %40 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %20 Ödev 1 %20 Uygulama 1 %20 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %40 Toplam 4 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 1 8 8 Ara Sınavlar 1 8 8 Laboratuvar 14 2 28 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 16 16 Toplam İş Yükü AKTS: 4 116 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Ebelikte eğitim ilkelerini bilir. 2 Ebelikte danışmanlık ilkelerini bilir. 3 Yetkinlikleri doğrultusunda eğitim ve danışmanlık planı yapar. Ders Konuları Hafta Konu 1 Sağlıkta eğitim ve danışmanlığın temel ilkeleri 2 Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi) 3 Sağlık eğitiminin yöntem, planlaması ve uygulaması (veri toplama, sağlık eğitimin tanımlama, amaç/hedef grupları belirleme, eğitim uygulamalarının başlatılması, değerlendirilmesi) 4 Sağlık eğitim ve danışmanlık becerileri (insan-insana ilişki, insan-insana ilişkinin evreleri, etkin dinleme, saygı/kabul tutumları) 5 Ebelikte klinik ve beceri eğitimi (yeterliliğe dayalı eğitim) 6 Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenenle ilgili faktörler) 7 Öğrenmeyi etkileyen faktörler (öğrenme yöntemi ve malzemesi ile ilgili faktörler) 8 Ara Sınav 9 Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler 10 Etkili sunum teknikleri 11 Uygun öğrenme ortamı için yapılması gereken hazırlıklar 12 Yetişkin ve çocukta sağlık eğitimi (özel noktalar) 13 Terapötik beceriler 14 Küme tartışması modeli, seminer, konferans, beyin fırtınası, sempozyum, münazara, rol oynama, demonstrasyon Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13 Tüm 33333333 Ö1 33333333 Ö2 33333333 Ö3 33333333 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek