İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
2 99900005 Türk Dili II 2+0+0 2 2
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Ebelik
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
İçeriği : ürk Dili 2 dersi, öğrencinin hem edebi hem akademik konularda başarılı yazılı ve sözlü uygulamalar yapabilmesini sağlamak için gerekli olan konuları içerir.Yazılı anlatım kuralları, yazı türleri, anlatım şekilleri, yazılı anlatım becerisini geliştirmek amacıyla yazılı anlatım uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatımda başarı için yazılı metinler üzerinde çalışmalar, sözlü anlatım kuralları ve türleri hakkında bilgi verilerek anlatım çalışmaları ve uygulamaları yapılmaktadır.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğr.Gör. NESLİHAN TUĞBA KÜÇÜKKORAŞ
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Boz, E. (2005).Türk Dili I-II, Afyon Eğitim Sağlık ve Bilimsel Araştırma Vakfı Yayınları: Afyonkarahisar.
Ergin, M. (2008). Dede Korkut Kitabı, 41. Baskı, Boğaziçi Yayınları: İstanbul.
Kaplan, M. (2005). Oğuz Kağan-Oğuz Han Destanı, Türk Edebiyatı Üzerinde Araştırmalar 3. Tip Tahlilleri, Dergâh Yayınları: İstanbul,
Maden, S. (2008). Türk Edebiyatında Seyahatnameler ve Gezi Yazıları. (Sayı 37). A.Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Dergisi. Erzurum.
Sarı, M. (2011).Türk Dili Ders Kitabı, Okutman Yayıncılık: Ankara.
Akyüz, Ç. (2010). Manas Destanı’nda Alp Kadın Tipi, Mukaddime Sayı.
Ders Notları : Sarı, M. (2011).Türk Dili Ders Kitabı, Okutman Yayıncılık: Ankara.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %70
Eğitim Bilimleri %30
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü AKTS: 2 58
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Türk dilini doğru kullanır ve sözel ve sözel olmayan yollarla kendini etkili bir şekilde ifade eder.
2 Rapor, makale ve teknik döküman hazırlayabilme ve sunabilme
3 Alan bilgisini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme becerisi
4 Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir.
5 Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur.
6 Bilimsel kavramları ve bilimsel yazı hazırlama tekniklerini bilir ve uygular.
7 Temel dil becerileri hakkında genel bilgi sahibi olur.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler,
yazılı ve sözlü kompozisyon yazılı anlatımda plan nasıl yapılmalı, konularına göre paragraf çeşitleri, paragrafta anlatım türleri, düşünceyi geliştirme yolları
2 Yazılı kompozisyon türleri;
A) Resmî yazılar: dilekçe, tutanak, rapor, özgeçmiş, gibi resmî yazı türlerinin tanımları, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler
3 Yazılı kompozisyon türleri
B) Fikrî yazılar: makale, fıkra, bildiri, eleştiri, deneme gibi fikrî yazı türlerinin tanımı, başlıca özellikleri ve bunlarla ilgili örnekler
4
Türk şiir gelenekleri, klasik şiir, halk şiiri, modern şiir geleneği ve özellikleri, içerik bakımından şiir türleri
5 Tiyatro,
tiyatronun tanımı ve önemi, başlıca tiyatro terimleri, geleneksel sahne oyunlarımız (meddah, ortaoyunu, karagöz-hacivat), içerik bakımından tiyatro çeşitleri (trajedi, komedi, dram)
6 Hikaye ve roman,
hikâyenin tanımı ve başlıca özellikleri, kurgu bakımından hikâye türleri, romanın tanımı ve başlıca özellikleri, konularına göre roman türleri, hikâye ve roman arasındaki ayırt edici özellikler
7
Destan türünün tanımı ve genel özellikleri, doğal destanlar ve oluşum aşamaları, yapay destanlar,islamiyet’in kabulünden önceki ve sonraki doğal Türk destanları, Türk destanlarında tipler ve motifler
8 Ara Sınav
9
Masal türünün tanımı, halk masalları ve sanat masalları, masalların başlıca özellikleri, gezi yazısının tanımı ve başlıca özellikleri, bir edebî tür olarak anı ve başlıca özellikleri
10 Sözlü kompozisyon ve iletişim kavramı, iletişimin unsurları, iletişimin türleri ve engelleri, Türkçeyi doğru ve güzel kullanmak
11 Nutuk, konferans, mülakat, panel, seminer, münazara gibi sözlü kompozisyon türlerinin tanımı ve başlıca özellikleri
12 Biçim ve niteliklerine göre bilgi kaynakları, bilgi kaynaklarının araştırılması ve kütüphane kullanımı
13 Kuram, yasa, ilke, sistem, yöntem gibi başlıca bilimsel terimler, bilimsel yazının tanımı ve bilimsel araştırmanın planı, bilimsel araştırmada üslup, alıntı yapma ve kaynak gösterme hususunda önemli noktalar
14 Edebiyatımızda yer alan tanzimat, servet-i fünûn, fecr-i atî, milli edebiyat gibi başlıca edebî dönemler ve akımlar, cumhuriyet sonrasında şiir, tiyatro, roman ve hikâye gibi başlıca edebî türlerin seyri
15 Final sınavı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 5
Ö7 5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek