İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
5 02350106 Pediatrik Rehabilitasyon 2+0+2 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Fizyoterapi ve Rehabilitasyon
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Pediatrik hastalıkların değerlendirmesi ve rehabilitasyonunun öğretilmesi. Uygun tedavi yaklaşımlarının belirlenmesi.
İçeriği : Pediatrik grupta rastlanan, özür ve engele neden olan hastalıklarda değerlendirme ve fizyoterapi ve rehabilitasyon konularını içerir.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Öğr.Gör. Osman KARACA
Dersi Verenler : Yok
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Pediatrik Fizyoterapi Rehabilitasyon, Bülent Elbasan, İstanbul Tıp Kitabevi, 2016
Livanelioğlu A, Günel MK, Serebral Palside Fizyoterapi, 19-60, 2009 Ankara, Yeni Özbek Matbaası)
Lennon S. The Bobath Concept: a critical review of the theoretical assumptions that guide physiotherapy practice in stroke rehabilitation. Phys Ther Rev. 1996 1:35- 45
Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %70
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 10 10
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
Toplam İş Yükü AKTS: 3 94
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar.
2 Pediatrik grupta fonksiyonel yetersizlik, özür ve engele neden olan durumları bilir.
3 Alt motor nöron lezyonu olan çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır ve rehabilitasyon programını uygular.
4 Serebral Palsili çocuklarda fizyoterapi değerlendirmelerini kullanır ve rehabilitasyon programı uygular
5 Tortikolis, doğumsal brakial plexus yaralanmanları, riskli bebekler ve mental motor retardasyon gibi çocukluk çağında sık görülen diğer durumlarda uygun değerlendirmeleri kullanılır ve fizyoterapi rehabilitasyon programını uygular.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Pediatrik Rehabilitasyona giriş
2 Nöromusküler hastalıklar, genetik, sınıflandırma
3 Musküler Distrofilerin klinik özellikleri
4 Musküler Distrofilerde değerlendirme
5 Musküler Distrofilerde tedavi
6 Spinal Musküler Atrofiler ve rehabilitasyonu
7 Ara Sınav
8 Herediter Motor Sensori Nöropatiler ve rehabilitasyonu
9 Serebral Paralizi (SP)`ye giriş, SP`nin nedenleri,tipleri
10 SP`de değerlendirme yöntemleri, GMFM, GMFCS, Spastisiteye özel değerlendirme yöntemleri
11 SP`li çocuklarda fizyoterapi yaklaşımları, Bobath Nörogelişimsel Tedavi Yaklaşımı
12 Bobath tedavi yönteminde erken rehabilitasyon, özel tutuş pozisyonları, pozisyonlama
13 Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon prensiplerine dayalı pratik uygulamalar, çevre düzenlemeleri
14 Bobath tedavi yaklaşımında fasilitasyon, stimulasyon ve komünikasyon prensiplerine dayalı pratik uygulamalar, çevre düzenlemeler
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11
Tüm 5535442
Ö1 5535442
Ö2 5535442
Ö3 5535442
Ö4 5535442
Ö5 5535442
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek