İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
7 02070400 Halk Sağlığı Hemşireliği 4+8+0 9 9
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Hemşirelik
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Öğrencinin toplumu tanımak, sağlığı geliştirmek, hastalıklardan korumak, yaşam kalitesini artırmak için kanıta dayalı uygulamalardan yararlanarak hayata geçirmesini öğretmek, öğrendiği bu bilgileri toplum ve aile üzerinde uygulama konusunda cesaretlendirmektir.
İçeriği : Sağlık gereksinimlerini değerlendirme yöntemleri, omaha sistemi bakım planı, ailelerin gereksinimlerinin karşılanması ve bu gereksinimlere yönelik yardımcı olan hizmetlerin sonuçlarını değerlendirme, hastalıklardan korunma, sağlık sorunlarının birinci basamak sağlık kuruluşlarında takibi ve değerlendirilmesi, birinci basamak sağlık kuruluşlarında yapılan tanı ve tarama yöntemleri
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : ( 02060304 ) ve ( 02060305 )
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Berna Bayır
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Erci B, Kılıç D, Aydın Avcı İ, Tanrıverdi G, Aylaz R, Güngörmüş Z, Hacıalioğlu N, Öztürk S. (2016). Halk Sağlığı Hemşireliği Kitabı, Göktuğ Basın Yayım, Editör; Behice Erci
Ders Notları : İki ara sınav olacak şekilde teorik bilgiye yöneliktir. Ders geçme notunda her bir ara sınavın ağırlığı %15’tir. Bitirme sınavının ders geçme notunda ağırlığı %40 olacaktır. Öğrencinin haftalık planları sahaya çıkmadan önce kontrol edilir. Uygulama dosyası içerisinde yer alması gereken raporlar; iki adet Omaha sistemi bakım planı formu, uygulamada kullandıkları görsel eğitim materyalleri, uygulamaya çıktıkları ASM’nin kabaca çizilmiş krokisi ve bölge araştırma raporudur. Öğrenci geçme notunun %20’sini, teslim edeceği dönemlik uygulama dosyasından alacaktır.
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %20
Kısa Sınav 1 %20
Uygulama 1 %20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %40
Toplam 4 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 8 112
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Ara Sınavlar 2 5 10
Uygulama 12 6 72
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü AKTS: 9 270
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Sağlığa ilişkin temel kavramları öğrenir.
2 Hizmet verdiği toplumun kültürel yapısını, değerlerini ve o topluma ait genel özellikleri öğrenir. Bulunduğu toplumun özelliklerine göre hizmet planlamasını bilir.
3 Toplum sağlığına yönelik birincil, ikincil ve üçüncül koruma ilkelerini öğrenir ve bunu uygulamaya geçirir.
4 Toplumu tanımanın öncelikle birey ve aileyi tanıyarak mümkün olacağını bilir. Bu nedenle bireyi ve aileyi inceler, veri toplayarak bakım planı yapar, hemşirelik girişimleri yapar ve değerlendirir.
5 Sağlık sorunlarına müdahale ederken problem çözme tekniğini kullanır.
6 Toplum sağlığına hizmet eden kuruluşları tanır ve toplumu bu kuruluşlara yönlendirilir.
7 Ev ziyaretleri yapmayı öğrenir, ziyaretleri planlar ve uygular.
8 Toplumdaki risk gruplarını tespit ederek gruba yönelik bakım verir.
9 Birey, aile ve toplumu sağlığı koruma, geliştirme ve hastalıkların tedavisinde rol alma konularında bilgi kazandırır.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Halk Sağlığı Kavramı ve Gelişmesi
Halk Sağlığı Hemşireliğinin Tarihi
Alma Ata Bildirgesi
Halk Sağlığı Hemşireliğinin Amacı, Görev, Yetki ve Sorumlulukları
Omaha uygulama şeması
2 Aile sağlığı
Ailenin Tanımı ve Aile Tipleri
Aile Sağlığı Hemşireliği
Aile İçi Şiddet
Aileden Topluma Sağlığı Koruma ve Geliştirme Hizmetleri
3 Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği
Evde Hasta Bakımı Konusunda Ailenin Eğitimi
Evde Sağlık Ekibi
Evde Bakım Hizmetleri
Evde Bakımda Hemşirenin Rolü
Evde Bakım Hizmet Alanları
4 Toplumu tanıma
Halk Sağlığında Hizmet Alanları
Temel Sağlık Hizmetleri
Toplum Sağlığını Koruma ve Geliştirme
Ev Ziyaretleri
Sağlık Eğitimi
5 Anne- Çocuk Sağlığı
15-49 Yaş Kadın İzlem (Konuk çağrılacak)
Ana Sağlığını Etkileyen Etmenler
Doğum Öncesi Bakım Hizmetleri
Gebelikten-2 yaşa Anne İzlemi
6 Emzirme (öğrenci sunumu)
Aile-Hemşire İş birliği Programı (NFP)
Aile Planlaması
Çocuk Sağlığı ve Bağışıklama (Konuk çağrılacak)
Okul Öncesi Dönem Çocuk Sağlığı
Bağışıklamada Sağlık Çalışanlarının Rolleri
7 Okul Sağlığı Hemşireliği
Okul Çağı Çocuklarında Sağlık Sorunları ve Kontrolü
Okul Sağlığı Hemşiresinin Rolleri
Okul Sağlığında İzleme
Çevre Sağlığı
Çevre Kirliliğinin Sağlığa Etkisi
Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve Çevre Sağlığı
Çevre Sağlığında Halk Sağlığı Hemşiresinin
Rolü ve Fonksiyonları
8 Adölesan Sağlığı
Adölesan Dönem Fiziksel Büyüme ve Gelişme
Adölesan Dönemde Psikososyal Gelişme
Birinci Basamakta Adölesan İzlemi
9 Yaşlı Sağlığı
Dünyada ve Türkiye’de Yaşlılık
Yaşlılara Yönelik Bakım Sistemleri
Yaşlıların Sağlık Hizmetini Kullanma Durumu
Türkiye’de Yaşlılara Yönelik Hizmetler
Birinci Basamakta Yaşlı Bireylere Verilen Hemşirelik Hizmetleri
10 Toplum Ruh Sağlığı
Ruhsal Bozuklukların/Hastalıkların Epidemiyolojisi
Ruhsal Bozuklukların Oluş Nedenleri
Birinci Basamakta Toplum Ruh Sağlığı Hizmetleri
11 Bulaşıcı Olmayan Hastalıkların Kontrolü
Kimyasal, Biyolojik veya Nükleer Saldırılar
Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar ve Risk Etmenleri
Türkiye’de Bulaşıcı Olmayan Hastalıklarla Mücadele Politikaları
Bulaşıcı Hastalıkların Kontrolü
Bulaşıcı Hastalıklar Risk Etmenleri
Bulaşıcı Hastalıkların Bildirimi
Sürveyans
Bulaşıcı Hastalıklardan Korunma ve Kontrol
12 Epidemiyoloji ve Tarihsel Gelişimi
Epidemiyolojinin amacı
Sağlık ve Hastalık Ölçümleri
Demografi ve Sağlık
Kentsel ve Kırsal Bölgeler
Demografik Yönüyle Toplum Türleri
Sağlık Düzeyi Göstergeleri
13 İşçi Sağlığı
İş Sağlığı Hemşireliği
İşçi Kanunu
İş Güvenliği ve İş Kazaları
Sosyal Çalışma ve Halk Sağlığı
Yardıma Muhtaç Özel Gruplar ve Hemşirelik Yaklaşımı
Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Kanunu
Sosyal Hizmetler
Sosyal Hizmetler Yardım Türleri
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14
Tüm 55
Ö1 5
Ö2 55
Ö3 554553
Ö4 55
Ö5 54
Ö6 5
Ö7 54
Ö8 55
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek