Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 4 02040206 Hemşirelik Uygulama Esasları 4+6+4 12 12 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Hemşirelik Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Öğrencinin, bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki gereksinimlerini karşılamaya yönelik temel kavram ve kuramlarla tanışmasını ve uygulama laboratuarında bunları beceri haline dönüştürmesini sağlamak ve ardından gerçek hasta üzerinde uygulama becerisine cesaretlendirmektir. İçeriği : Hemşirelik bakımının temel kavram ve becerilerinin teorik olarak tanıtımı, laboratuvar koşullarında maket ya da öğrencilerin birbirleri üstünde uygulamaları ve ardından klinikte gerçek hasta üstünde uygulamasının yapılmasını içerir. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : ( 02030203 ) Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi Serap SayarDr. Öğr. Üyesi Fatma Gündogdu Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Lynn, P, Hicran Bektaş (Çev. Ed.), (2015), Taylor’ın Klinik Hemşirelik Becerileri, Nobel Akademik YayıncılıkAştı, TT.,Karadağ, A., Hemşirelik Esasları: Hemşirelik bilimi ve Sanatı 1-2, Akademi basın Yayıncılık, İstanbul, 2013Özcan, A., (2015) Hemşire –Hasta İlişkisi ve İletişim, Ankara, sistem Ofset.Okumuş, H., Terakye, G, Öztürk, C, (2015), Kiliniklerde Öğrenci Hemşire Olmak, Ankara Nobel tıp Kitapevi, Ankara Ders Notları : Potter, P. Aştı, TA, (Çev Ed.), (2011), Klinik Uygulama Klinik Beceri ve Yöntemleri, İstanbul Tıp Kitapevi Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %25 Alan Bilgisi %75 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Uygulama 14 %20 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 16 %120 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 4 56 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 6 3 18 Sunum/Seminer Hazırlama 1 2 2 Ara Sınavlar 1 15 15 Uygulama 14 10 140 Laboratuvar 14 8 112 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1 Toplam İş Yükü AKTS: 12 372 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlama 2 Bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlama ve laboratuarda uygulama 3 Bireyin evrensel, gelişimsel ve sağlıktan sapma durumundaki özbakım gereksinimlerini tanımlama ve klinikte uygulama 4 Bütüncül bakış açısı ile bireyin gereksindiği bakım planını hazırlama 5 Araştırma sonuçlarının/kuramlarının/teorilerin işlevlerini kavrama Ders Konuları Hafta Konu 1 Beden sırırları ve kayıp kavramı 2 Peplau, Orlando, Travelbee ve Orem’in teorilerinin özetlenmesi 3 Sağlık Bakanlığı Hemşirelik Yönetmeliği (Resmi Gazete 8 Mart 2010 Sayı ve Sayı 27515) ve Yönetmelikteki değişikliklerin (Resmi Gazete 19 Nisan Salı ve Sayı 27910) tartışılması 4 Hastanın hastaneye kabulü 5 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli hava alımının sürdürülmesi 6 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli besin alımının sürdürülmesi (oral, parenteral, total parenteral) 7 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yeterli su alımının sürdürülmesi 8 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Boşaltım sürecine yönelik bakım (ürüner boşaltım, bağırsak boşaltımı, diğer bedensel atıklar) 9 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Yalnız kalma-sosyal etkileşim dengesinin sürdürülmesi 10 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – aktif olma - dinlenme dengesinin sürdürülmesi 11 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – İnsan yaşamı, işlevleri ve iyilik haline yönelik tehlikeleri önleme (Yaşam bulguları, hasta güvenliği, hijyen, doku bütünlüğü) 12 Evrensel Öz-bakım gereksinimleri – Kendi genetiği, yapısal özellikleri ve gizilgücü ile uyumu geliştirme 13 Gelişimsel Öz-bakım Gereksinimleri 14 Sağlıktan Sapma Öz-bakım Gereksinimleri Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14 Tüm 343434322 Ö1 343434322 Ö2 45454354322 Ö3 55454354424 Ö4 555522424 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek