Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 4 02040208 Hemşirelikte Estetik Bilme 2+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Hemşirelik Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Öğrenciyi, hemşireliğin estetik ve sanat boyutu ile tanıştırmak, hemşirelikte duyuşsal boyutu kazanama yollarını deneterek, klinik uygulamada karşılaşılan durumları anlamlandırma ve yorumlamaya hazırlamaktır. İçeriği : Hemşirelikte estetik bilgiye ilişkin giriş yapıldıktan sonra, estetikte temel kavramlar, süreç olarak estetik bilme, estetik-sanat kavramları Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Prof. Dr. Nurgün Platin Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Reed, P, Crawford, Shearer, NB, (2009), Perspectives on NUrsing Theory, Lippincott Williams and Wilkins. Yakıncı, C., ve Ark. Tarafından derlenen öykü kitapları. Akademisyen Kitapevi, İnönü Üniversitesi Yayınları, Logos Yayıncılık, Türk Çocuk Gastroenteroloji Hepatoloji ve Beslenme Derneği Yayınları. Her hastalık bir hikayedir Her hastalık bir hikayedir ANILAR Sindirim öyküleri Sağlık ve İletişim Öyküleri Hayata tutunma öyküleri (2016) Sahibinden Diyabet Öyküleri Chinn, P.,Watson, J. (Ed.) (1994), Art and Aesthetics in Nursing, National League for Nursing Press Pub. No. 14-2611, New York, Basford, L., Slein, O.,(Ed.) (2003) Theory and Practice in Nursing.Purnell, M., (2014), On Creativity, Journal of Art and Aesthetics in Nursing and Health Sciences, 2(1) Fall p. 4 Cody, W., (Ed.), (4th Ed.),(1999), Phılosophical and theoretical Perspectives for Advanced Nursing Practice, Jones and Bartlett Publishers, Sudbary, 2006. Chinn, P., Kramer, MK. Theory and Nursing Integrated Knowledge Development (5th ed.), Mosby, St Louis. Ders Notları : Chinn, P.,Watson, J. (Ed.) (1994), Art and Aesthetics in Nursing, National League for Nursing Press Pub. No. 14-2611, New York Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %25 Alan Bilgisi %75 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 3 %30 Ödev 2 %30 Toplam 5 %60 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 0 0 Ödevler 2 17 34 Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10 Ara Sınavlar 2 10 20 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 3 102 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Estetik ve hemşirelikte estetik kavramlarını bilme 2 Hemşireliğin sanat yönünü kavrama 3 Hemşirelikte algılama ve anlamlandırma becerilerini geliştirme yollarını tanıma 4 Hemşirelikte algılama ve anlamlandırma becerilerini geliştirme Ders Konuları Hafta Konu 1 Hemşirelikte estetik bilginin hemşirelik literatüründe yorumlanması, 2 Estetik bilmede temel kavramlar 3 Estetik deneyimin öğeleri 4 Sanat ve hemşirelik sanatı, 5 Şiir yorumlama (Kızamık Ağıdı) 6 Öykü yorumlama (İletişim öyküsü) 7 Ara Sınavı 8 Öykü yorumlama (Diyabet öyküsü) 9 Resim Yorumlama (Salvador Dali) 10 Öykü Yorumlama (Diyabet öyküsü) 11 Hastalık Yorumlama (Hastalık öyküsü) 12 Öykü Yorumlama (Hayata tutunma öyküsü) 13 Hemşireliğin sanata dönüştürülmesi 14 Hemşireliğin sanata dönüştürülmesi Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14 Tüm 45 Ö1 55 Ö2 445 Ö3 445 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek