İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
6 01960100 İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları 2+0+2 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Odyoloji
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanmak üzere uygun etkinlik programı hazırlayabilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerileri kazandırmaktır.
İçeriği : Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre çocuğun işitme kaybı tipi ve derecesi ile gelişimine uygun etkinlik adı, amacı, süresi, materyal, uygulama, sonuç ve değerlendirmelerini içeren etkinlik programı hazırlama ve yazma, işitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama), işitme engelliler destek eğitim programının (MEB tarafından hazırlanan) ayrıntılı incelenmesi.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi İclal ŞAN
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.
Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.
Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141.
Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.
Okullarımızda Neden Niçin Nasıl Kaynaştırma: Yönetici, Öğretmen ve Aile Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, Eylül 2010.
MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 4 2 8
Laboratuvar 4 5 20
Toplam İş Yükü AKTS: 3 84
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 İşitsel rehabilitasyon eğitim programı hazırlamada gelişmeleri
2 İşitsel rehabilitasyonda etkinlik programı yazmada gelişmeleri
Ders Konuları
Hafta Konu
1 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
2 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
3 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
4 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
5 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri
6 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı
7 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı
8 Ara Sınav
9 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler
10 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler
11 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
12 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
13 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
14 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
15 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları
16 Dönem sonu sınavı
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11
Tüm 54555355545
Ö1
Ö2
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek