Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 6 01960100 İşitsel Rehabilitasyon Uygulamaları 2+0+2 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Odyoloji Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin işitsel rehabilitasyon ve uygulamalarında kullanmak üzere uygun etkinlik programı hazırlayabilmelerini sağlayacak teorik bilgileri ve uygulama becerileri kazandırmaktır. İçeriği : Eğitsel tanı ve değerlendirme sonuçlarına göre çocuğun işitme kaybı tipi ve derecesi ile gelişimine uygun etkinlik adı, amacı, süresi, materyal, uygulama, sonuç ve değerlendirmelerini içeren etkinlik programı hazırlama ve yazma, işitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama), işitme engelliler destek eğitim programının (MEB tarafından hazırlanan) ayrıntılı incelenmesi. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi İclal ŞAN Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141.Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.Okullarımızda Neden Niçin Nasıl Kaynaştırma: Yönetici, Öğretmen ve Aile Kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Rehberlik ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara, Eylül 2010.MEB Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 4 2 8 Laboratuvar 4 5 20 Toplam İş Yükü AKTS: 3 84 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 İşitsel rehabilitasyon eğitim programı hazırlamada gelişmeleri 2 İşitsel rehabilitasyonda etkinlik programı yazmada gelişmeleri Ders Konuları Hafta Konu 1 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri 2 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri 3 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri 4 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri 5 İşitsel rehabilitasyon programı hazırlama (BEP ve BÖP hazırlama) ilke ve yöntemleri, yazım özellikleri 6 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı 7 İşitme Yetersizliği Olan Bireyler İçin Destek Eğitim Programı 8 Ara Sınav 9 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler 10 İşitme kayıplı çocukların işitsel rehabilitasyonunda kullanılmak üzere materyal geliştirme (oyun ve oyuncak) yöntemleri, ilkeleri, materyal türleri, malzemeler 11 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları 12 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları 13 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları 14 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları 15 İşitsel rehabilitasyon etkinlik programı hazırlama uygulamaları 16 Dönem sonu sınavı Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11 Tüm 54555355545 Ö1 Ö2 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek