Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 5 01950101 Merkezi İşitsel İşlemleme ve İşitsel Algı 2+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Odyoloji Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu dersin amacı merkezi işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini öğretmek ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek. İçeriği : İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme, işitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı, tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri, kullanılan test bataryaları, işitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu, işitsel işlemleme ve eğitim, işitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri, değerlendirme ve rehabilitasyonu. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğr.Gör. Nedim Uğur KAYA Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : 1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc.2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 3 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 4 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42 Ödevler 1 10 10 Ara Sınavlar 3 10 30 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20 Toplam İş Yükü AKTS: 3 144 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Santral işitsel işlemle bozukluğunun tanılanmasının sağlanması 2 Santral işitsel işlemle bozukluğunun değerlendirme yöntemlerinin bilinmesi 3 Santral işitsel işlemle bozukluğuna uygun rehabilitasyon programının bilinmesi 4 Santral işitsel işlemle bozukluğunun etyolojisi, insidansının bilinmesi Ders Konuları Hafta Konu 1 İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme 2 İşitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar kullanılan test bataryaları 3 Sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı 4 Tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar 5 Sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri 6 Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri 7 Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri II 8 Ara sınav 9 Ara sınav değerlendirmesi 10 İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu 11 İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu 12 İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri 13 İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri 14 İşitsel işlemleme ve eğitim, , değerlendirme ve rehabilitasyonu 15 Genel sınava hazırlık 16 Genel Sınav Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11 Tüm 43454434544 Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek