İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
5 01950101 Merkezi İşitsel İşlemleme ve İşitsel Algı 2+0+0 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Odyoloji
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı merkezi işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini öğretmek ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek.
İçeriği : İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme, işitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı, tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri, kullanılan test bataryaları, işitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu, işitsel işlemleme ve eğitim, işitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri, değerlendirme ve rehabilitasyonu.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğr.Gör. Nedim Uğur KAYA
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : 1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc.
2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson.
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 3 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 4 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 3 10 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü AKTS: 3 144
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Santral işitsel işlemle bozukluğunun tanılanmasının sağlanması
2 Santral işitsel işlemle bozukluğunun değerlendirme yöntemlerinin bilinmesi
3 Santral işitsel işlemle bozukluğuna uygun rehabilitasyon programının bilinmesi
4 Santral işitsel işlemle bozukluğunun etyolojisi, insidansının bilinmesi
Ders Konuları
Hafta Konu
1 İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme
2 İşitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar kullanılan test bataryaları
3 Sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı
4 Tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar
5 Sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri
6 Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri
7 Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri II
8 Ara sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu
11 İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu
12 İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri
13 İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri
14 İşitsel işlemleme ve eğitim, , değerlendirme ve rehabilitasyonu
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11
Tüm 43454434544
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek