Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 2 01920102 Özel Gereksinimli Bireyler 2+0+0 6 6 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Odyoloji Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin işitme engelli bebek ve çocuklarda işitme değerlendirilmesini yapması ve sonrasında uygun rehabilitasyon yaklaşımını yapabilmesi sağlanır. İçeriği : Bireyin gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı bireylerin eğitiminde müzik eğitimi, pediatrik grubu değerlendirmek için kullanılan Odyolojik test bataryası ve etik prensipler. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğr.Gör. Münevver Güleç Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları. Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Ödev 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14 Sunum/Seminer Hazırlama 1 6 6 Ara Sınavlar 1 15 15 Uygulama 1 5 5 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15 Toplam İş Yükü AKTS: 6 83 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 İşitme engelli ve ek engelli bireylerin gereksinimlerini karşılayabilmeye yönelik beceri Ders Konuları Hafta Konu 1 Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı 2 İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri 3 İşitme kaybının bireyin gelişimi üzerine etkileri 4 İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, 5 İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, 6 İşitmenin değerlendirilmesi ve rehabilitasyonu, 7 Ara Sınav 8 Ara Sınav Değerlendirilmesi 9 İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller 10 İşitme kayıplı bireylerin eğitim programında kullanılan materyaller 11 Etik prensipler 12 Etik prensipler 13 Etik prensipler 14 Etik prensipler 15 Genel Tekrar 16 Genel Sınav Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11 Tüm 33444334344 Ö1 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek