Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 4 01940101 Rehabilitatif Odyoloji 2+0+0 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Odyoloji Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin işitsel rehabilitasyonda temel ilkelerin öğretilmesi ve etik prensip kavramının oluşumunu sağlamaktır. İçeriği : Çocuğun gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi, işitme engelli bireyler destek eğitim programı. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi İclal Şan Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141.Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.Epçaçan, C. (2013). Temel Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme ve Dinleme Eğitimi. Adıyaman Üniversitesi SBE Dergisi. Yıl 6, Sayı 11, Ocak, 331-352. Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %100 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 3 %60 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %40 Toplam 4 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14 Ara Sınavlar 3 2 6 Laboratuvar 1 5 5 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5 Toplam İş Yükü AKTS: 4 58 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Rehabilitasyon İlkerlerinin öğrenilmesi Ders Konuları Hafta Konu 1 Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı 2 Özel eğitime ihtiyacı olan gruplar 3 Özel eğitim yöntemleri 4 Özel eğitimde tanı ve değerlendirme 5 Değerlendirme ilkeleri 6 Değerlendirme yöntemleri, kullanılan ölçek ve testler, 7 Ara Sınav 8 Ara Sınav Değerlendirilmesi 9 İşitsel rehabilitasyon 10 İşitme engellilerde eğitim yöntemleri 11 İşitme engellilerde eğitim yöntemleri 12 İşitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi 13 İşitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi 14 Genel Tekrar Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11 Tüm 54245323522 Ö1 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek