İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
4 01940101 Rehabilitatif Odyoloji 2+0+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Lisans
Bölümü / Programı : Odyoloji
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin işitsel rehabilitasyonda temel ilkelerin öğretilmesi ve etik prensip kavramının oluşumunu sağlamaktır.
İçeriği : Çocuğun gelişim süreci, işitme kaybının çocuğun gelişimi üzerine etkileri, işitsel rehabilitasyon, işitme engellilerde eğitim yöntemleri, işitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi, işitme engelli bireyler destek eğitim programı.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Dr. Öğr. Üyesi İclal Şan
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Şahin, S., Yaban, E. H., Acar, E. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları (BEP), Bireyselleştirilmiş Öğretim Programları (BÖP). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 69-86.

Şan, İ. İşitme Engellilerde İletişim Yöntemleri. Ders Notları.
Yücel, E. İşitme Engelli Çocuklar. Özel Gereksinimli Çocuklar (Ed: Nilgün Metin), Maya Akademi Yayınevi, 2012, s. 109-141.
Belgin, E., Yücel, E. İşitme Kayıplı Çocuklar ve Eğitimleri. Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim (Ed: Necate Baykoç), Eğiten Kitap Yayıncılık, 2015, s. 185-190.
Epçaçan, C. (2013). Temel Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme ve Dinleme Eğitimi. Adıyaman Üniversitesi SBE Dergisi. Yıl 6, Sayı 11, Ocak, 331-352.
Ders Yapısı
Sağlık Bilimleri %100
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 3 %60
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %40
Toplam 4 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 3 2 6
Laboratuvar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü AKTS: 4 58
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Rehabilitasyon İlkerlerinin öğrenilmesi
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Eğitim, özel eğitim tanım, ilkeleri, insidansı
2 Özel eğitime ihtiyacı olan gruplar
3 Özel eğitim yöntemleri
4 Özel eğitimde tanı ve değerlendirme
5 Değerlendirme ilkeleri
6 Değerlendirme yöntemleri, kullanılan ölçek ve testler,
7 Ara Sınav
8 Ara Sınav Değerlendirilmesi
9 İşitsel rehabilitasyon
10 İşitme engellilerde eğitim yöntemleri
11 İşitme engellilerde eğitim yöntemleri
12 İşitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi
13 İşitme kayıplı çocukların eğitiminde müzik eğitimi
14 Genel Tekrar
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11
Tüm 54245323522
Ö1
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek