Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 2 02420002 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme ve Öğretimi 2+0+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Ön Lisans Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Okul öncesi eğitim programlarının geliştirilmesi sürecini ve okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavratmak İçeriği : Temel kavramlar, Eğitim programlarının psikolojik, felsefi, tarihsel ve sosyal temelleri, Program tasarım modelleri, Program geliştirme modelleri, Program çalışma grupları, İhtiyaç analizi yaklaşım ve teknikleri, Hedef, içerik, öğretme öğrenme süreci ve değerlendirme öğeleri, Program değerlendirme modelleri. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi AYŞEGÜL YILDIRIM Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Demirel, Ö. Eğitimde Program Geliştirme. PegemA Yayıncılık, AnkaraErkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel.Varış, F. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayıncılık, Erden, m. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Alkım Yayıncılık. Ders Yapısı Sosyal Bilimler %50 Alan Bilgisi %50 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ara Sınavlar 1 8 8 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8 Toplam İş Yükü AKTS: 3 72 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Eğitim programları ve öğretime ilişkin temel kavramları tanımlar. Program geliştirme modellerini karşılaştırır. Eğitim programının temel öğeleri arasındaki ilişkiyi kavrar. Program geliştirmenin temellerini açıklar Program değerlendirme model ve yaklaşımlarını karşılaştırır. Alanına uygun plan yapar. Ders Konuları Hafta Konu 1 Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlar. 2 Program çeşitleri 3 Milli eğitimin genel amaçları ve temel ilkeleri 4 Felsefi, Tarihsel, sosyal, ekonomik, bireysel temeller 5 Psikolojik temel 6 Program tasarımı modelleri 7 Program tasarımı modelleri 8 vize 9 Program geliştirme modelleri 10 İhtiyaç belirleme yöntemleri 11 Hedeflerin aşamalı sınıflandırılması 12 İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi 13 Eğitim durumları ve sınama durumları 14 Programın denenmesi 15 Programın denenmesi 16 final Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19 Tüm 3555 Ö1 3555 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek