İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
2 02420002 Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme ve Öğretimi 2+0+0 3 3
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Ön Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Okul öncesi eğitim programlarının geliştirilmesi sürecini ve okul öncesi eğitimde kullanılabilecek öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kavratmak
İçeriği : Temel kavramlar, Eğitim programlarının psikolojik, felsefi, tarihsel ve sosyal temelleri, Program tasarım modelleri, Program geliştirme modelleri, Program çalışma grupları, İhtiyaç analizi yaklaşım ve teknikleri, Hedef, içerik, öğretme öğrenme süreci ve değerlendirme öğeleri, Program değerlendirme modelleri.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi AYŞEGÜL YILDIRIM
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Demirel, Ö. Eğitimde Program Geliştirme. PegemA Yayıncılık, Ankara
Erkan, S. (2006). Okul Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Hazırlanması. Ankara: Nobel.
Varış, F. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayıncılık, Erden, m. (1998). Eğitimde program değerlendirme. Ankara: Alkım Yayıncılık.
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü AKTS: 3 72
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Eğitim programları ve öğretime ilişkin temel kavramları tanımlar. Program geliştirme modellerini karşılaştırır. Eğitim programının temel öğeleri arasındaki ilişkiyi kavrar. Program geliştirmenin temellerini açıklar Program değerlendirme model ve yaklaşımlarını karşılaştırır. Alanına uygun plan yapar.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Program geliştirmeye ilişkin temel kavramlar.
2 Program çeşitleri
3 Milli eğitimin genel amaçları ve temel ilkeleri
4 Felsefi, Tarihsel, sosyal, ekonomik, bireysel temeller
5 Psikolojik temel
6 Program tasarımı modelleri
7 Program tasarımı modelleri
8 vize
9 Program geliştirme modelleri
10 İhtiyaç belirleme yöntemleri
11 Hedeflerin aşamalı sınıflandırılması
12 İçeriğin seçimi ve düzenlenmesi
13 Eğitim durumları ve sınama durumları
14 Programın denenmesi
15 Programın denenmesi
16 final
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19
Tüm 3555
Ö1 3555
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek