İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
3 02430002 Özel eğitim Kurumlarında Uygulamalı Eğitim I 1+8+0 8 8
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Ön Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin özel eğitimle ilgili yasaları öğrenmelerini sağlamak, anekdot kaydı tutmalarını, kaba değerlendirme formu geliştirmelerini, hedef davranış belirleyerek uygun davranış değiştirme tekniğini kullanmalarını, bir beceri ve bir kavramın öğretimini planlayarak uygulamalarını ve yapacakları planları geliştirecekleri uygun araç-gereçler yardımıyla uygulamalarını sağlamaktır.
İçeriği : Özel gereksinimi olan çocuklara uygun eğitim ortamlarını düzenleme, uygun araç gereçleri seçme, uygun eğitim programları hazırlama, hazırladığı planları uygulama.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi Emine Arslan Kılıçoğlu
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Özyürek. M. (2005) Sınıfta davranış değiştirme (Uygulamalı Davranış Analizi). Ankara: Kök yayıncılık
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %45
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %45
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 2 4 8
Sunum/Seminer Hazırlama 4 4 16
Ara Sınavlar 1 8 8
Uygulama 14 3 42
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü AKTS: 8 166
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Artırılmak veya azaltılmak istenen davranışlar için davranış değiştirme programı hazırlar ve uygular, Öğrenci davranışlarını kaydeder, Kavram öğretim planı hazırlar ve uygular. Bireysel öğretim planı hazırlar ve uygular
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Sınıfın haftalık ders programını, öğrenci listesini, yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar
2 İki farklı dersin planını Ben olsaydım nasıl yapardım şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar.
3 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda "en az iki öğrenci için tüm gelişim alanlarına ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur.
4 Belirlediği davranış için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek davranış değiştirme programını hazırlar.
5 Belirlediği davranışa ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplar ve grafiğe işler.
6 Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
7 Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
8 Vize
9 Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
10 Belirlediği sosyal beceride öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için başlama düzeyi verilerini toplar ve grafiğe işler.
11 Belirlediği sosyal beceride öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için başlama düzeyi verilerini toplar ve grafiğe işler.
12 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu
13 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu
14 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu
15 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu
16 Final
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19
Tüm 5555
Ö1 5555
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek