İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
4 02440002 Özel eğitim Kurumlarında Uygulamalı Eğitim II 1+8+0 8 8
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Ön Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin özel eğitimle ilgili yasaları öğrenmelerini sağlamak, anekdot kaydı tutmalarını, kaba değerlendirme formu geliştirmelerini, hedef davranış belirleyerek uygun davranış değiştirme tekniğini kullanmalarını, bir beceri ve bir kavramın öğretimini planlayarak uygulamalarını ve yapacakları planları geliştirecekleri uygun araç-gereçler yardımıyla uygulamalarını sağlamaktır.
İçeriği : Kavram, beceri, oyun ve akademik alanlarda belirlenen becerilerde öğretim yapma, yaptığı öğretime ilişkin kayıt tutma, kalıcılık ve genelleme çalışmaları yapma ve kayıtların grafiksel gösterimi, davranış değiştirme programı hazırlama ve uygulama, anekdot kaydı tutma, anekdot kaydını ABC kaydına çevirme, tuttuğu kayıtlardan, bir öğrencinin değiştirilecek bir davranışını belirleme, değiştirme tekniğine karar verme, seçtiği davranış değiştirme tekniğini uygulama, uygulamaya ilişkin günlük kayıt tutma, uygulama sonucunda davranış değiştirme uygulaması sonuç raporu yazma.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi EMİNE ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Özyürek. M. (2005) Sınıfta davranış değiştirme (Uygulamalı Davranış Analizi). Ankara: Kök yayıncılık
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %45
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %45
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Uygulama 14 5 70
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü AKTS: 8 108
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Artırılmak veya azaltılmak istenen davranışlar için davranış değiştirme programı hazırlar ve uygular. Öğrenci davranışlarını kaydeder. Kaydettiği öğrenci davranışları için grafik oluşturur. Sosyal beceri öğretim planı hazırlar ve uygular. Ölçüt bağımlı ölçü aracı geliştirir ve uygular. Bireysel öğretim planı hazırlar ve uygular. Günlük plan hazırlar ve uygular.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Sınıfın haftalık ders programını, öğrenci listesini, yıllık ve ünite planlarını alarak inceler ve uygulama dosyasına koyar
2 İki farklı dersin planını “Ben olsaydım nasıl yapardım?” şeklinde düşünür ve planladığı şeklini yazarak uygulama dosyasına koyar.
3 Öğrencilerin gereksinimleri doğrultusunda "en az iki öğrenci” için “tüm gelişim alanlarına” ilişkin kaba değerlendirme formlarını doldurur.
4 Belirlediği davranış için program hazırlama yönergesindeki basamakları takip ederek davranış değiştirme programını hazırlar.
5 Belirlediği davranışa ilişkin öğrencinin başlama düzeyi verilerini toplar ve grafiğe işler.
6 Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
7 Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
8 VİZE
9 Hazırladığı davranış değiştirme programını uygulayarak, her gün yaptığı uygulama sonuçlarını kaydeder ve grafiğe işler.
10 Belirlediği sosyal beceride öğrencinin öğretim öncesi performans düzeyini belirlemek için başlama düzeyi verilerini toplar ve grafiğe işler.
11 Beceriye yönelik hazırladığı bireysel öğretim programını uygulayarak her gün yaptığı öğretim sonuçlarını kaydeder.
12 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu.
13 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu.
14 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu.
15 Uygulanan davranış değiştirme programlarının sunumu.
16 FİNAL
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19
Tüm 5555
Ö1 5555
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek