Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 2 02420003 Özel Eğitim ve Kaynaştırma 2+0+0 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Ön Lisans Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Özel eğitim alanındaki temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, özel eğitime ihtiyacı olan çocukların özellikleri ve ihtiyaçları hakkında farkındalık kazandırmaktır. İçeriği : Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma, Görme engelliliğin nedenleri, Görme engelini önleme ve erken tanı, Görme engellilerin eğitimleri, İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma, İşitme engellilik nedenleri, işitme engelini önleme ve erken tanı, İşitme engellilerin eğitimleri, Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, Dil ve konuşma güçlüğü nedenleri, Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı, Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi EMİNE ARSLAN KILIÇOĞLU Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Diken, İ.H, Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, Ankara, 2008Akçamete G., Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara, 2009Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları AnkaraÖzyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları AnkaraTekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, AnkaraBaykoç, N.,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Eğiten Kitap, 2011 Ders Yapısı Sosyal Bilimler %45 Sağlık Bilimleri %10 Alan Bilgisi %45 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %40 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60 Toplam 2 %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 2 28 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70 Ödevler 2 3 6 Sunum/Seminer Hazırlama 2 3 6 Ara Sınavlar 1 8 8 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8 Toplam İş Yükü AKTS: 4 126 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Özel eğitimde temel kavramları açıklar. Özel eğitimin tarihsel süreci ve Türkiye'deki durumu hakkında bilgi sahibi olur. Özel gereksinimli farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini bilir. Farklı gelişen çocuğa sahip ailelerin tepki ve davranışları hakkında bilgi sahibi olur. Ders Konuları Hafta Konu 1 Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar 2 Özel eğitim ilkeleri ve tarihsel süreci 3 Özel eğitimde sınıflandırma 4 Engele neden olan faktörler 5 Türkiye’de özel eğitim çalışmaları 6 Dünya’da özel eğitim çalışmaları 7 Dünya’da özel eğitim çalışmaları 8 vize 9 Zihin gereksinimi olan bireyler 10 Öğrenme güçlüğü olan bireyler 11 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler 12 Üstün yetenekli bireyler 13 Görme gereksinimi olan bireyler 14 Özel gereksinimli çocukların aileleri 15 Özel gereksinimli çocukların aileleri 16 final Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19 Tüm 5453555 Ö1 5453555 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek