İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
2 02420003 Özel Eğitim ve Kaynaştırma 2+0+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Ön Lisans
Bölümü / Programı : Çocuk Gelişimi
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Özel eğitim alanındaki temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, özel eğitime ihtiyacı olan çocukların özellikleri ve ihtiyaçları hakkında farkındalık kazandırmaktır.
İçeriği : Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Özel eğitimin genel amacı, Özel eğitimin önemi, Özel eğitim ilkeleri, Özel eğitim kurumları ve özellikleri, engele neden olan faktörler, Engelin önleme ve erken tanı, Özel eğitim alanını sınıflandırma, Yaygınlık oranları, dünyada özel eğitim Türkiye’de özel eğitim, Görme engellileri tanıma ve sınıflandırma, Görme engelliliğin nedenleri, Görme engelini önleme ve erken tanı, Görme engellilerin eğitimleri, İşitme engellileri tanılama ve sınıflandırma, İşitme engellilik nedenleri, işitme engelini önleme ve erken tanı, İşitme engellilerin eğitimleri, Dil ve konuşma güçlüğünü tanılama ve sınıflama, Dil ve konuşma güçlüğü nedenleri, Dil ve konuşma güçlüğünü önleme ve erken tanı, Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukların eğitimleri.
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğretim Görevlisi EMİNE ARSLAN KILIÇOĞLU
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Diken, İ.H, Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Pegem Akademi, Ankara, 2008
Akçamete G., Genel Eğitim Okullarında Özel Gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim, Kök Yayıncılık, Ankara, 2009
Erbaş, D. (2005) İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara
Özyürek, M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara
Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997) Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
Baykoç, N.,Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Eğiten Kitap, 2011
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %45
Sağlık Bilimleri %10
Alan Bilgisi %45
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %60
Toplam 2 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Ödevler 2 3 6
Sunum/Seminer Hazırlama 2 3 6
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü AKTS: 4 126
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Özel eğitimde temel kavramları açıklar. Özel eğitimin tarihsel süreci ve Türkiye'deki durumu hakkında bilgi sahibi olur. Özel gereksinimli farklı tanı grubundaki çocukların gelişim özelliklerini bilir. Farklı gelişen çocuğa sahip ailelerin tepki ve davranışları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitim ilkeleri ve tarihsel süreci
3 Özel eğitimde sınıflandırma
4 Engele neden olan faktörler
5 Türkiye’de özel eğitim çalışmaları
6 Dünya’da özel eğitim çalışmaları
7 Dünya’da özel eğitim çalışmaları
8 vize
9 Zihin gereksinimi olan bireyler
10 Öğrenme güçlüğü olan bireyler
11 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan bireyler
12 Üstün yetenekli bireyler
13 Görme gereksinimi olan bireyler
14 Özel gereksinimli çocukların aileleri
15 Özel gereksinimli çocukların aileleri
16 final
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19
Tüm 5453555
Ö1 5453555
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek