İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
4 03840105 Görsel Programlama II 3+1+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Ön Lisans
Bölümü / Programı : Bilgisayar Programcılığı
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Belirli bir programlama dili kodunu açıkça kullanmadan, programlama bloklarını kullanarak programlamayı ve oyunlar ve animasyonlu videolar oluşturmayı öğrenin.
İçeriği : .Scratch'e giriş, Kostüm menüsü, dekor çizimi, Kod blokları ,Sesler, Koordinatların alınması ve kişiye özel kostüm tasarımı, Designing, Ping Pong oyunlarının tasarlanması, Boyama tahtası tasarlama, Canavarı vur oyununu Scratch'ten tasarlamak.
Yöntem ve Teknikleri : -
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Yok
Dersi Verenler : Öğr.Gör. Abubakar Mayanja - [email protected]
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Scratch Ile Kodlama Kitabi (Yunus Emre Dogru)
Scratch Programming by Sean Macmanus
Ders Notları : -
Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %20
Mühendislik Tasarımı %30
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %30
Proje 1 %50
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %20
Toplam 3 %100
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Ara Sınavlar 1 15 15
Proje 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü AKTS: 4 115
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 Scratch uygulama platformu özellikleriyle etkileşime girebilme
2 Kostüm Tasarımı Scratch
3 Sprite oluşturma ve tasarlama yeteneği
4 Information on how to use different code blocks
5 Ping Pong, çizim tahtası, canavarı çeken, labirentten kaçma ve daha fazlası gibi farklı oyunlar tasarlamayı öğrenin.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Scratch'e giriş
2 Kostüm menüsü
3 dekor çizimi
4 Kod blokları
5 Sesler
6 Koordinatların alınması ve kişiye özel kostüm tasarımı
7 Revizyon
8 Ara sinavi
9 Ping Pong oyunlarının tasarlanması
10 Boyama tahtası tasarlama
11 Canavarı vur oyununu Scratch'ten tasarlamak
13 Revizyon ve proje takibi
14 Sınav ve proje sunumu
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
Tüm 33531111113111545
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek