Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 3 03830101 Nesneye Yönelik Programlama 3+1+0 4 4 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Ön Lisans Bölümü / Programı : Bilgisayar Programcılığı Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır. İçeriği : Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Öğr.Gör. Muhammed Saadetdin KAYA Dersi Verenler : Öğr.Gör. MUHAMMED SAADETDİN KAYA Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Danny Poo, Derek Kiong, Swarnalatha Ashok, Object-Oriented Programming and Java, Springer, 2010 Ders Yapısı Mühendislik Bilimleri %50 Mühendislik Tasarımı %50 Yarıyıl Çalışma Bilgileri Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı Ara Sınav 1 %30 Uygulama 1 %0 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %50 Toplam 3 %80 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 14 3 42 Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28 Ödevler 6 2 12 Ara Sınavlar 1 10 10 Laboratuvar 14 2 28 Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10 Toplam İş Yükü AKTS: 4 130 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi. 2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı. 3 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi. 4 Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi. 5 Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması. Ders Konuları Hafta Konu 1 Giriş 2 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular 3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular 4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular 5 Sınıflandırma, genelleme, uzmanlaşma 6 miras 7 Polimorfizm 8 Modülarite 9 İstisna işleme 10 Giriş / çıkış işlemleri 11 Ağ, çoklu iş parçacığı 12 Jenerikler ve Koleksiyonlar çerçevesi 13 GUI programlama 14 GUI programlama Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18 Tüm 43334353345 Ö1 Ö2 Ö3 Ö4 Ö5 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek