İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS
3 03830101 Nesneye Yönelik Programlama 3+1+0 4 4
Dersin Detayları
Dili : Türkçe
Düzeyi : Ön Lisans
Bölümü / Programı : Bilgisayar Programcılığı
Öğrenim Türü : Örgün Öğretim
Türü : Zorunlu
Amacı : Bu ders, nesne yönelimli programlama dillerinin temellerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
İçeriği : Nesne yönelimli paradigmalar kullanarak problem çözme ve programlamaya giriş. Sınıflar, nesneler, öznitelikler, yöntemler, erişimciler, kurucular, yıkıcılar, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, polimorfizm, istisna işleme, dosya işleme ve giriş / çıkış akışları, GUI programlamaya giriş
Yöntem ve Teknikleri :
Ön Koşulları : Yok
Koordinatörü : Öğr.Gör. Muhammed Saadetdin KAYA
Dersi Verenler : Öğr.Gör. MUHAMMED SAADETDİN KAYA
Yardımcıları : Yok
Staj Durumu : Yok
Dersin Kaynakları
Kaynaklar : Danny Poo, Derek Kiong, Swarnalatha Ashok, Object-Oriented Programming and Java, Springer, 2010
Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %50
Mühendislik Tasarımı %50
Yarıyıl Çalışma Bilgileri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 %30
Uygulama 1 %0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 %50
Toplam 3 %80
Etkinlik Bilgileri
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 6 2 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Laboratuvar 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü AKTS: 4 130
Öğrenme Çıktıları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra Açıklama
1 En az bir nesne yönelimli programlama dilinin öğrenilmesi.
2 Yazılım geliştirme platformlarının bilgisi ve kullanımı.
3 Çok disiplinli takımlarda bireysel olarak çalışabilme becerisi.
4 Sorunların çözümü için gerekli olan yeteneğin belirlenmesi ve gerekli metodun geliştirilmesi.
5 Problemlerin etkin ve verimli bir şekilde çözülmesinde geliştirilen yöntemlerin uygulanması.
Ders Konuları
Hafta Konu
1 Giriş
2 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
3 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
4 Sınıflar, nesneler, nitelikler, yöntemler, kurucular
5 Sınıflandırma, genelleme, uzmanlaşma
6 miras
7 Polimorfizm
8 Modülarite
9 İstisna işleme
10 Giriş / çıkış işlemleri
11 Ağ, çoklu iş parçacığı
12 Jenerikler ve Koleksiyonlar çerçevesi
13 GUI programlama
14 GUI programlama
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18
Tüm 43334353345
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek