Amaç: Bilgisayar programcılığı bölümü, teknolojik yeniliklere uyum sağlayabilecek, yazılım geliştirme süreçlerini yönetebilen, algoritmik düşünme becerisine sahip, analitik ve yaratıcı çözümler üreten profesyoneller yetiştirmeyi amaçlar. Mezunların sektörde rekabetçi bir avantaja sahip olmalarını sağlayacak teknik bilgi ve uygulama becerilerini kazandırmayı hedefler. Hedefler: Algoritma geliştirme ve programlama dillerinde yetkin bireyler yetiştirmek. Bilgi teknolojileri ve yazılım geliştirme süreçlerinde pratik deneyim kazandırmak. Problem çözme ve proje yönetimi yeteneklerini geliştirmek. Güncel teknolojilere uyum sağlayabilecek sürekli öğrenme bilinci kazandırmak. Sektör ihtiyaçlarına uygun, girişimci ve yaratıcı bireyler yetiştirmek. Bilgisayar Programcılığı bölümüyle ilgili anahtar performans göstergeleri (KPI'lar), öğrencilerin, öğretim üyelerinin ve bölümün genel başarısını ölçmeye yönelik olabilir. Bu göstergeler, programın kalitesini, öğrencilerin başarı seviyelerini, öğretim süreçlerinin verimliliğini ve mezunların sektöre uyumunu değerlendirmek için kullanılabilir. Bilgisayar programcılığı bölümü için bazı anahtar performans göstergeleri aşağıdaki gibidir. 1. Öğrenci Başarısı Mezuniyet Oranı: Bölümden mezun olan öğrencilerin oranı, öğrencilerin başarıyla eğitimi tamamladığını göstermektedir. Staj ve Pratik Deneyim Tamamlama Oranı: Öğrencilerin stajlarını tamamlama oranı pratik deneyim, sektördeki başarı için önemlidir. Lisansa Tamamlama veya İşe Yerleşme Oranı: Mezunların lisansa tamamlaması veya iş bulması oranını ifade etmektedir. Bu gösterge, öğrencilerin iş gücü piyasasına veya akademik kariyerlerine entegrasyonunu ölçmektedir. 2. Öğretim Kalitesi Öğretim Üyesi Başarı Oranı: Öğretim üyelerinin araştırma projeleri, makaleleri veya diğer akademik başarıları ile değerlendirilen performanstır. Ders İçeriği Güncellemeleri: Bölümün ders müfredatının güncel teknolojilere ve endüstri ihtiyaçlarına ne kadar hızlı adapte olduğunu göstermektedir. 3. İşbirlikleri ve Sektör Bağlantıları Sektörel Konuk Seminerleri ve Konferanslar: Öğrencilerin sektörden profesyonellerle etkileşimde bulunma fırsatlarını ölçen bir göstergedir. Konuk seminerleri ve etkinlikler, öğrencilerin sektörel bilgi edinmelerini sağlamaktadır. Staj İmkanları: Öğrencilerin yaptıkları stajları ifade etmektedir. 4. Teknolojik Alt Yapı ve Araçlar Kullanılan Yazılım ve Araçların Güncelliği: Eğitimde kullanılan yazılımlar, araçlar ve platformların ne kadar güncel olduğunu göstermektedir. Bu, öğrencilerin sektöre uygun beceriler kazanmasını sağlamaktadır. Laboratuvar ve Donanım Erişimi: Öğrencilere sunulan laboratuvar imkanları ve bilgisayar donanımının yeterliliğini ifade etmektedir. Online Eğitim Kaynakları: Uzaktan eğitimde kullanılan araçlar ve içeriklerin kalitesini göstermektedir. Bu, öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemektedir. 5. Mezun Takibi ve Geri Bildirim Mezun İstihdam Durumu: Mezunların hangi alanlarda çalıştığı, hangi sektörlere yerleştikleri ve iş bulma sürelerini ifade etmektedir. Mezun Memnuniyet Anketleri: Mezunların eğitim süreçlerine dair memnuniyetleri ifade etmektedir. Geri bildirim, programın eksikliklerini anlamada yardımcı olabilir. Mezunlarla İletişim ve Ağ Kurma: Mezunlar ile iletişimde kalma oranı ve mezunlar için düzenlenen etkinliklerdir.