Dersin Ayrıntıları Yarıyıl Kodu Adı T+U+L Kredi AKTS 7 STAJ407 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Staj Programı 30+26+0 3 3 Dersin Detayları Dili : Türkçe Düzeyi : Lisans Bölümü / Programı : Tıp Öğrenim Türü : Örgün Öğretim Türü : Zorunlu Amacı : Çocuk ve ergenlerin normal zihinsel, duygusal ve sosyal gelişim aşamalarının öğrenilmesi; çocukluk çağında gözlenen gelişimsel sorunların ve psikiyatrik bozuklukların tanınması, tanılanması ve tedavisi ile ilgili temel bilgi ve becerilerin edinilmesi. İçeriği : Çocukluk Çağında Gelişim. -Yaşamın Sekiz Evresi. -Gelişimsel Psikopatoloji. -Gelişimsel Nörobiyoloji. -Çocuk Psikiyatrisinde Değerlendirme. -Otizm Spektrum Bozuklukları. -Zihinsel Gelişim ve Zekâ Geriliği. -İntihar Davranışı. - Travma ve Beyin. -Psikoterapiler. -Öfke ve Şiddet. -Psikodinamik Kuramlar. -Yıkıcı Davranım Bozuklukları. -Dikkat Eksikliği Hiperaktivite. -Öğrenme Güçlüğü. -İletişim Bozuklukları. -Dışa Atım Bozuklukları. -Tik Bozuklukları. - Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi. -Ergenlik. -Çocuk Psikiyatri ve Etik. -Duygudurum Bozuklukları I. -Duygudurum Bozuklukları II. -Psikotik Bozukluklar. -Adli Psikiyatri. -Somatoform Bozukluklar. -Psikofarmakoloji. -Bağlanma ve Bağlanma Bozukluğu. -Yeme Bozukluları. -Uyku Bozuklukları. -Çocuk ve Kayıp. -Kaygı Bozuklukları I. -Kaygı Bozuklukları II. -Alkol Madde Bozuklukları. -Cinsel Kimlik Gelişimi. Yöntem ve Teknikleri : Ön Koşulları : Yok Koordinatörü : Yok Dersi Verenler : Uzman Dr. Mustafa Esad TEZCANUzman Dr. Yusuf GÜRELUzman Dr. Serdar KARATOPRAKUzman Dr. Esra HOŞOĞLUUzman Dr. Hurşit FERAHKAYA Yardımcıları : Yok Staj Durumu : Yok Dersin Kaynakları Kaynaklar : Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları Ders Notları : İlgili kuruldan sorumlu öğretim üye ve öğretim elemanlarının ders notları Ders Yapısı Sağlık Bilimleri %100 Etkinlik Bilgileri Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat) Ders Süresi 37 1 37 Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 1 10 Ara Sınavlar 1 4 4 Uygulama 26 1 26 Toplam İş Yükü AKTS: 3 77 Öğrenme Çıktıları Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: Sıra Açıklama 1 Çocukların gelişim evrelerini öğrenir. 2 Çocuk ve ergenlerde öykü alma, ruhsal muayene dahil kinik değerlendirmenin özelliklerini açıklayabilir. 3 Çocuk ve ergen psikiyatri hastası ve ailesine yaklaşımı öğrenir, psikiyatrik belirti ve bulguları tanır. 4 Toplumda sık görülen ruhsal bozuklukları tanıyarak DSM sistemine göre dayalı olarak ayırıcı tanılarını yapabilir ve gerekirse uzman hekime yönlendirme kararını verebilir. 5 Psikiyatrik bozukluklar hakkındaki önyargıları tanıyabilir ve damgalama sorunu karşısında hekim sorumluluğunu bilir. Ders Konuları Hafta Konu 1 Çocukluk Çağında Gelişim. - Yaşamın Sekiz Evresi. - Gelişimsel Psikopatoloji. - Gelişimsel Nörobiyoloji. – Otizm Spektrum Bozuklukları. - Zihinsel Gelişim ve Zekâ Geriliği. - İntihar Davranışı. - Travma ve Beyin. – Psikoterapiler. - Öfke ve Şiddet. - Psikodinamik Kuramlar. - Yıkıcı Davranım Bozuklukları. - Dikkat Eksikliği Hiperaktivite. - Öğrenme Güçlüğü. İletişim Bozuklukları. - Dışa Atım Bozuklukları. - Tik Bozuklukları. - Konsültasyon Liyezon Psikiyatrisi. -Pratik. 2 Ergenlik. - Çocuk Psikiyatri ve Etik. - Duygudurum Bozuklukları I. - Duygudurum Bozuklukları II. - Psikotik Bozukluklar. - Adli Psikiyatri. - Somatoform Bozukluklar. – Psikofarmakoloji. - Bağlanma ve Bağlanma Bozukluğu. - Yeme Bozukluları. - Uyku Bozuklukları. - Çocuk ve Kayıp. - Kaygı Bozuklukları I. - Kaygı Bozuklukları II. - Alkol Madde Bozuklukları. - Cinsel Kimlik Gelişimi. -Pratik. Dersin Program Çıktılarına Katkısı P1P2P3P4P5P6P7P8P9P10P11P12P13P14P15P16P17P18P19P20P21P22P23P24P25 Tüm 3333333333333333333333333 Ö1 3333333333333333333333333 Ö2 3333333333333333333333333 Ö3 3333333333333333333333333 Ö4 3333333333333333333333333 Ö5 3333333333333333333333333 Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek